Strona Instytutu










Grafiki pochodzą ze strony airliners.net, strony oficjalnej: www.airport.szczytno.pl
poniedziałek, 23 stycznia 2006
Czy Ryanair doleci na Mazury?

 foto wg besserfliegen.de

 

Tanie linie lotnicze Ryanair zastanawiają się nad włączeniem portu lotniczego Szczytno-Szymany do swojej siatki połączeń. Ryanair zainteresował się lotniskiem po tym jak media nagłośniły informacje o rzekomym lądowaniu samolotów CIA z transportami więźniów al-Kaidy.

 

Atutem portu jest dobra infrastruktura, która była do tej pory słabo wykorzystywana, a także położenie geograficzne. To bardzo ważne atuty dla Ryanaira.

 

- "Zastanawiamy się nad włączeniem portu do naszej sieci. Chodzi nie tylko o atrakcyjne tereny turystyczne. Pamiętajmy, że o ile otwarcie jakiegoś portu ożywia okolicę w promieniu 50 km, o tyle w przypadku Ryanair ten promień powiększa się do 100 km, czyli swym zasięgiem obejmie również Kaliningrad, bardzo dynamicznie rozwijający się region Rosji" - powiedział Tomasz Kułakowski, dyr. sprzedaży i marketingu na Europę Środkową w Ryanair.

 

Jesli zatem Ryanair zdecyduje się na wejście na Warmię i Mazury, to port lotniczy Szczytno-Szymany może się wkrótce stać ważnym punktem w sieci europejskich połączeń lotniczych.

 

wg pasazer.com 2005-11-09 11:19

15:03, lubuskielotnisko , Tanie linie
Link Dodaj komentarz »
Wskrzeszą loty?

Gazeta Olsztyńska, 15.XI.2005

 

 

Tanie irlandzkie linie lotnicze Ryanair chcą włączyć lotnisko w Szymanach do swojej sieci lotów. Ale Irlandczycy stawiają warunki - musi zostać wzmocniony pas startowy i wybudowany większy terminal.

Być może już w 2007 r. na - nieczynnym od dłuższego czasu - lotnisku w Szymanach będą lądować samoloty tanich irlandzkich linii Ryanair. Wystarczy poprawić pas startowy i powiększyć terminal. Wkrótce Irlandczycy spotkają się z władzami województwa.

 

- Gdy dwa lata temu właściciel firmy Ryanair odwiedził Polskę, stwierdził, że nie zrobi tu interesu. Po roku dostrzegł ożywienie i powiedział: "Przepraszam Polskę" - wspomina Tomasz Maria Starowieyski, prezes spółki Porty Lotnicze Mazury-Szczytno, zarządzającej lotniskiem w Szymanach.

 

Ostatnio Szymany stały się sławne za sprawą niepotwierdzonych ostatecznie doniesień o lądowaniu tu Boeinga 737, którym CIA miało przewozić terrorystów Al Kaidy. Ale irlandzka firma zainteresowała się nim już wcześniej. Świadczy o tym wypowiedź sprzed paru dni dla "Gazety Prawnej" Tomasza Kułakowskiego, dyrektora sprzedaży i marketingu na Europę Środkową w Ryanair.

 

"Zastanawiamy się nad włączeniem portu do naszej sieci. Chodzi nie tylko o atrakcyjne tereny turystyczne. Pamiętajmy, że o ile otwarcie jakiegoś portu ożywia okolicę w promieniu 50 km, o tyle w przypadku Ryanair ten promień powiększa się do 100 km, czyli swym zasięgiem obejmie również Kaliningrad, bardzo dynamicznie rozwijający się region Rosji" - powiedział wówczas dyrektor Kułakowski.

 

Według szefów sieci, Szymany wkrótce mogą stać się "ważnym graczem w sieci europejskich połączeń z Polską". Lotnisko ma dobrą płytę z pasem startowym i drogą kołowania, wieżę kontroli lotów, a zmodernizowaną drogą z Olsztyna można tam dojechać w niecałą godzinę.

14:57, lubuskielotnisko , Tanie linie
Link Dodaj komentarz »
Ryanair będzie latał z Mazur?

Jak pisze Gazeta Prawna lotnisko w Szymanach koło Szczytna, z którego rzekomo miała korzystać CIA podczas transportu więźniów al Kaidy, wzbudziło zainteresowanie największego taniego przewoźnika w Europie, irlandzkich linii Ryanair.

Na razie firma rozkręca połączenia z łódzkiego Lublinka, który może stać się bazą linii. Konkurenci, zwłaszcza WizzAir, nie dają za wygraną i też uruchamiają nowe trasy. Lotnisko w Szymanach koło Szczytna uchodziło dotychczas za kopciuszka naszych portów. Wkrótce może stać się ważnym graczem w sieci europejskich połączeń z Polski. Szymany mają dobrą infrastrukturę, ale dotychczas słabo je wykorzystywano w regionie warmińsko-mazurskim.

- Zastanawiamy się nad włączeniem portu do naszej sieci. Chodzi nie tylko o atrakcyjne tereny turystyczne. Pamiętajmy, że o ile otwarcie jakiegoś portu ożywia okolicę w promieniu 50 km, o tyle w przypadku Ryanair ten promień powiększa się do 100 km, czyli swym zasięgiem obejmie również Kaliningrad, bardzo dynamicznie rozwijający się region Rosji - mówi Tomasz Kułakowski, dyr. sprzedaży i marketingu na Europę Środkową w Ryanair.

Na razie przewoźnik rozkręca loty z Lublinka pod Łodzią.

- Gdy otwieraliśmy pierwsze połączenie z Londynem 30 października, to samolot przyszło powitać kilka tysięcy osób - mówi T. Kułakowski.

Do końca listopada samoloty latające na tej trasie mają już wykupione 92-95 proc. miejsc, a w grudniu obłożenie przekroczyło 60 proc. Nieźle też sprzedają się bilety do Nottingham (połączenie rusza 9 lutego 2006 r.).

W Łodzi może być wkrótce uruchomiona baza Ryanair. Zapewni pracę kilkudziesięciu osobom, w tym kilkunastu mechanikom. Lotnisko bazowe to także miejsce, z którego przewoźnicy chętnie uruchamiają nowe połączenia w różnych kierunkach.

Konkurenci z innych tanich linii nie dają jednak za wygraną. Także uruchamiają nowe połączenia. WizzAir np. wszedł już do Wrocławia, skąd będzie latać od 1 marca 5 razy w tygodniu do Dortmundu (firma jest już m.in. obecna w Gdańsku, Warszawie, Katowicach, Poznaniu).

- Za kilka lat w Europie zostanie 3 do 5 tanich przewoźników. Nadchodzące lata będą więc okresem silnej konsolidacji. WizzAir skupia się na rozwijaniu działalności w regionie, w Polsce, na Węgrzech, w Bułgarii i zapewne jeszcze dwóch krajach - mówi Jozsef Varadi, prezes WizzAir.

Jego zdaniem w Polsce docelowo karty będą rozdawać tylko dwie tanie linie, które będą kontrolować 80 proc. rynku tanich przelotów.


źródło - Gazeta Prawna 2005-11-09

14:53, lubuskielotnisko , Tanie linie
Link Dodaj komentarz »